|   Uutiset   |   Urheilu   |   Pääkirjoitus   |   LS-videot   |   Pakinat   |   Facebook   |   Torikamera   |   Kuvagalleria   |   Digilehti   |   TV   |   HAKU   |




  |  LIVE   |  Ilouutisia  |   Oikaisu&Palaute   |   Ilmoittajat   |   Tilaajat   |   Mediatiedot   |   Pyhtäänlehti   |   JSN   |   Sinä   |   Yhteystiedot   |   LS




    2017


Nimipäiviään viettävät .

« Takaisin  







LOVIISAN UUSIN SÄÄENNUSTE

SÄHKEITÄ LOVIISAN SEUDULTA
Lisää
Tilapäinen valiokunta: Heikilä ja Isotalo eivät nauti luottamusta (02.03.2017 11:17)
Loviisan kuntavaaliehdokkaat 2017 (28.02.2017 19:40)
Lapinjärven kuntavaaliehdokkaat 2017 (28.02.2017 17:42)

PÄÄUUTISET
Lisää
Vatsatauti jyllää Taasiakodissa (01.03.2017)
Porlammin lähipalveluille turvaa etäyhteistyöllä (01.03.2017)
Kaupunki kouluttaa moniosaajia (28.02.2017)

URHEILU
Lisää
LJK pisti Bruinsin kontalleen (28.02.2017)
Tasapeli Joensuussa (21.02.2017)
Minitytöille voitto ja tappio (21.02.2017)

PÄÄKIRJOITUS
Lisää
Kouluruoka suositummaksi (28.02.2017)

ILOUUTISIA
Lisää

UUTISIA MAAILMALTA
Jääkiekon World Cup tulossa 2020 ? uusi formaatti suunnitteilla (12.11.2018 22:04)
?Julkisuushakuista provosointia? ? Näin perussuomalaiset kommentoi PS-nuoren ?valkoista? isänpäivätoivotusta (12.11.2018 20:20)
EU:n suunnitelma kauhistuttaa keskustalaista ? Kasvimyrkkyjen kielto ?vaarantaa suomalaisen ruuantuotannon? (12.11.2018 19:40)


TORIKAMERA

LUKIJAN KUVA

Läskitikka
2017-02-28 12:29 Mats Lönnfors

» Näin lähetät kuvia Lovariin


AURINKO NOUSEE/LASKEE


nousee

laskee



MAALLA, MERELLÄ JA ILMASSA
Lentokoneet Loviisan yllä
Laivat Loviisan edustalla
Säteilytilanne Loviisassa
Säähavainnot Loviisa, Orrengrund
Loviisan seudun kelikamerat
Loviisan seudun onnettomuudet

OIKAISUJA
LisŠŠ
Oikaisu: Amistolla oma keittiö (01.03.2017 10:55)
Tarkennus kiky-uutiseen (20.01.2017 09:43)
Väärä ryhmä (05.01.2017 09:45)

EIKÕ LEHTESI TULLUT?

Lue

SEURAT

Lue

YLI 100 VUOTTA VANHAT LOVARIT












SÄHKEITÄ LOVIISAN SEUDULTA

Merenpinnan lasku sössi ennätyksen
10.06.2014 10:35   
Loviisan sataman uusi puutavaraennätys jäikin syntymättä, kun merenpinta laski -25 senttiä ja singaporelaisen Thor Horizonin lastaus jouduttiin keskeyttämään sunnuntaina Valkossa. 195-metrinen alus oli silti pisin Loviisassa käyneistä laivoista.
Noin kahden viikon aikana Thor Horizon -alukseen ehdittiin lastata Valkossa yhteensä 36.384 kuutiometriä puutavaraa, 247 kuutiometriä puupylväitä sekä 3 tonnia vaneerilevyjä. Ahtaajien tavoitteena oli lastata alukseen yhteensä 38.000 tonnia puutavaraa, joka olisi ollut sataman uusi ennätys.
Lastauksen lopettaminen merkitsi, että Loviisan sataman aiempi puutavaran ennätys jäi voimaan. Ennätys 37.150 kuutiota on 169-metrisen 28.545 tonnin (dwt) hongkongilaisen Baltic ID alukseen nimissä vuodelta 2012.
Loviisasta alus matkasi ottamaan lisää rahtia Porin Mäntyluotoon, jonka väylän syvyys on 12 metriä. Sieltä matka vie Oskarshamniin, jonka satamaan kulkee 11 metriä syvä väylä.
Itämereltä Thor Horizon vie puutavaralastinsa purettavaksi Aleksandrian satamaan.

Jaa uutinen klikkaamalla alla olevaa symbolia



Kommentoi



Omat yhteystietoni:
Nimi:

Nimimerkki:








Loviisan Sanomat, Sibeliuksenkatu 10, 07900 LOVIISA Vaihde (019) 532701 Konttoriajan jälkeen GSM 0400-600608


NÄKÖISLEHTI
Näköislehti Lehtiluukussa